середу, 18 червня 2014 р.

ЖИТТЄВІ СХОДИ ДО КОБЗАРЯ (БІОГРАФІЧНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ЕСЕ)



Сходинка друга – пам’ятник у Каневі
В років чотирнадцять – нас дітей після закінчення шкільних занять, влітку, повезли екскурсією до Канева подивитись могилу Тараса Шевченка. Пам’ятаю безліч сходів і велике захоплення від простору, який охопив мене коли ми піднялись на гору.

Як умру, то поховайте
Мене на могилі,
Серед степу широкого,
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.

Мабуть тоді я відчула всю велич не тільки Тарасових слів, але й силу природи, яку любив Шевченко і прославляв в багатьох своїх віршах. Мені теж хотілось там кричати, можливо не усвідомлюючи, що то і є любов до батьківщини, яка тільки через такі місця може поселитись в душі підлітка.

Там же на могилі Тараса вперше побачила живого музику-кобзаря, який грав українські думи і виглядав дуже колоритно. Мені здалось, що герої шевченківських рядків, якимось чином залишились в нашому часі і продовжують доносити людям його заповіт.
Ми багато фотографувалися і тепер переглядаючи ці фото я розумію, як це важливо повезти дитину, у віці усвідомлення основних національних цінностей, в таке місце.



Немає коментарів:

Дописати коментар