суботу, 24 березня 2012 р.

КЛАСИФІКАЦІЯ ЛІДЕРІВ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ЇХ СПРИЙНЯТТЯ ГРУПОЮ


В управлінні персоналом нерідко використовується класифікація лідерів в залежності від їх сприйняття групою. Згідно з таким критерієм виділяються такі типи лідерів:
 1. «Один з нас». Лідер цього типу особливо не виділяється серед членів групи. Він сприймається як «перший серед рівних» у певній сфері, найбільш удачливий або волею випадку опинився на керівній посаді. В цілому ж він, на думку групи, живе, радіє, страждає, приймає правильні рішення, робить помилки і т.п., як і всі інші члени колективу;
2. «Кращий з нас». Лідер, що належить до даного типу, виділяється з групи по багатьом (діловим, моральним, комунікаційним і іншим) параметрам і в цілому сприймається як зразок для наслідування;

      3. «Хороша людина». Лідер такого типу сприймається і цінується як реальне втілення кращих моральних якостей: порядності, доброзичливості, уважності до інших, готовність прийти на допомогу і т.п.;

4. «Служитель». Такий лідер завжди прагне виступати в ролі виразника інтересів своїх прихильників і групи в цілому, орієнтується на їх думку і діє від їх імені.

Типи сприйняття лідера окремими членами групи часто не збігаються або накладаються один на одного. Так, один співробітник може оцінювати лідера як «одного з нас», інші ж сприймають його одночасно і як «кращого з нас», і як «служителя» і т.п.

Лідерство різниться за силою впливу на членів групи (організації). Одного лідера люди слухаються беззаперечно, радам ж або вказівкам іншого слідують лише до тих пір, поки вони не вступають в протиріччя з їхніми власними інтересами і установками.

В цілому повноцінне лідерство дозволяє управляти людьми без їх опору і невдоволення, формального контролю, страху і покарань. На думку багатьох вчених, лідерами «народжуються», проте в ще більшому ступені ними стають за допомогою навчання, наполегливої індивідуальної роботи, освітленого знаннями практичного досвіду і придбаних в ньому навичок. 
Спираючись на все це, в принципі практично кожен компетентний керівник може стати діловим, а багато в чому і емоційним (правда, це потрібно далеко не завжди) лідером.

За матеріалами сайту http://hrm.ru/vyjavlenie-razvitie-i-zashhita-liderstva




Немає коментарів:

Дописати коментар