Чи трапляється Вам виступати
перед аудиторією?
Чи відчуваєте Ви хвилювання
перед виступом?
Чи жадаєте Ви швидкого завершення
заходу?
Тому, хто відповість на всі три
питання ствердно, просто необхідна підготовка. Як правило, в різних сферах:
·
поліпшення пам'яті,
·
коректування іміджу,
·
постановка міміки і жестів,
·
мовні вправи,
·
психологічна підготовка,
·
прийоми написання тексту,
·
рішення організаційних питань
тощо.
У кожній з цих сфер існують свої
правила. Тут ви дізнаєтеся про техніку підготовки до публічного виступу.
Не дивлячись на істотну
відмінність у формі, побудова ефектних доповідей багато в чому схожа на
створення рекламних текстів. І в тому, і в іншому випадку основну задачу
розробника можна охарактеризувати так: донести до аудиторії інформацію, яка
здатна привернути її інтерес, утримати інтерес протягом всього заходу і
спонукати аудиторію до очікуваних і бажаних для доповідача дій.
Це і є перший ключ до грамотної
побудови доповіді. Скориставшись ним, нескладно зрозуміти і ті стратегічні
задачі, виконання яких повинен ставити перед собою кожен, хто збирається
виступити перед аудиторією. Що це за стратегічні задачі?
По-перше, визначається
місце, яке, імовірно, повинне займати цей виступ у всій системі планованих дій,
довгострокових і короткострокових планів. Виходячи з цього прогнозується ефект
від виступу.
По-друге, збирається
весь звичний комплекс соціологічних, демографічних, культурологічних і інших
доступних відомостей, які можуть допомогти краще представити можливу аудиторію,
а значить, і методи роботи з нею.
По-третє, визначається,
яка саме інформація понад усе сприятиме рішенню першої задачі, а також
потенційно являє найбільший інтерес для тих людей, з якими спілкуватиметься
оратор.
По-четверте, збирається і
грамотно структурується інформація, яку оратор припускає донести до аудиторії,
причому особлива увага надається питанню, як не втомити тих, що прийшли на
зустріч і якими засобами утримати їх інтерес протягом всього виступу.
Немає коментарів:
Дописати коментар