пʼятницю, 14 жовтня 2011 р.

ЯК ПРАЦЮВАТИ НАД СЦЕНАРІЄМ ВИСТУПУ


  Продовжуючи своєрідне стратегічне планування виступу, варто також уявити собі аудиторію, якій буде адресована ваша доповідь. Ще краще - детально описати її, звертаючи увагу на вік, досвід, освіту, а головне - потреби і цілі, на основі знання яких ще раз шліфується тема виступу.
      Зрозуміло, проводити яке-небудь широкомасштабне соціологічне дослідження в даному випадку не потрібно - завжди можна скористатися вже відомими даними про «електорат». Але і не враховувати їх не можна. Зробивши останнє, залишається  співставити наявні відомості про аудиторію з темою виступу і тими задачами, які стоять перед доповідачем. 
Для цього слід відповісти на декілька питань:
Чи є упевненість, що аудиторії, з якою доведеться працювати, дійсно цікаві проблеми, що зачіпають у виступі?
Чи зачіпають ці проблеми життєві інтереси слухачів, тобто: 
              1. фінансове благополуччя і соціальну захищеність.
              2. безпека життя, 
              3. збереження здоров'я,
              4. інші інтереси?
            Яку користь слухачі зможуть отримати з виступу?
Що нового для аудиторії в доповіді?
       При всій уявній очевидності поставлених питань, на жаль, дуже часто доводиться стикатися з доповідями без яскраво вираженого адресата. Якщо немає упевненості в правильності відповідей на дані питання, розумніше відмовитися від озвучування доповіді в існуючому вигляді і витратити час на доробку теми.
Якщо ж на перше питання дана позитивна відповідь та задовільні відповіді на інші, на цьому перший етап підготовки можна вважати завершеним. Отже:
1. Використання рекламних технологій.
      Побудова ефектних доповідей багато в чому схожа на створення рекламних текстів: у обох випадках необхідно донести до визначеної аудиторії інформацію, яка здатна привернути її інтерес, утримати його протягом всього заходу і спонукати аудиторію до очікуваних і бажаних для доповідача дій.
2. Визначення цілей і задач.
      У політичних акціях будь-якого масштабу не повинно бути нічого випадкового: кожен виступ повинен ставити перед собою рішення яких-небудь задач. Залежно від пропонованих засобів рішення виступу можна розділити на інформативні, спонукальні і урочисті (церемоніальні).
3. Вивчення цільової аудиторії.
      Добре уявляючи собі аудиторію-адресата виступу, можна без труднощів визначити її потреби, а значить, і теми, які були б для неї актуальні. Орієнтація на інтереси адресата - ще одна застава успішної мови.
      Чи знаєте Ви, якого висновку дійшли фахівці у області риторики, що дослідили причини ораторських провалів? За найгрубішими підрахунками, в 90% випадків причиною невдалого виступу є те, що їх автори недостатньо добре попрацювали над сценарієм. Цікаво, що, на думку деяких фахівців, на кожні п'ять хвилин виступу повинно припадати не менше трьох годин роботи над сценарієм. Під роботою ж над сценарієм маються на увазі дві речі: збір матеріалів, необхідних для насичення виступу, і складання конспекту.

Немає коментарів:

Дописати коментар