Продовжуючи своєрідне стратегічне планування виступу,
варто також уявити собі аудиторію, якій буде адресована ваша доповідь. Ще краще
- детально описати її, звертаючи увагу на вік, досвід, освіту, а головне -
потреби і цілі, на основі знання яких ще раз шліфується тема виступу.
Зрозуміло, проводити яке-небудь
широкомасштабне соціологічне дослідження в даному випадку не потрібно - завжди
можна скористатися вже відомими даними про «електорат». Але і не враховувати їх
не можна. Зробивши останнє, залишається співставити наявні відомості про
аудиторію з темою виступу і тими задачами, які стоять перед доповідачем.
Для цього слід відповісти на декілька питань:
Для цього слід відповісти на декілька питань:
Чи є упевненість, що аудиторії, з якою доведеться працювати, дійсно цікаві
проблеми, що зачіпають у виступі?
Чи зачіпають ці проблеми життєві інтереси слухачів, тобто:
1. фінансове благополуччя і соціальну захищеність.
2. безпека життя,
3.
збереження здоров'я,
4. інші інтереси?
Яку користь слухачі зможуть отримати з виступу?
Що нового для аудиторії в доповіді?
При всій уявній очевидності
поставлених питань, на жаль, дуже часто доводиться стикатися з доповідями без
яскраво вираженого адресата. Якщо немає упевненості в правильності відповідей
на дані питання, розумніше відмовитися від озвучування доповіді в існуючому
вигляді і витратити час на доробку теми.
Якщо ж на перше питання дана позитивна відповідь та задовільні відповіді на
інші, на цьому перший етап підготовки можна вважати завершеним. Отже:
1. Використання рекламних технологій.
Побудова ефектних доповідей багато в чому
схожа на створення рекламних текстів: у обох випадках необхідно донести до
визначеної аудиторії інформацію, яка здатна привернути її інтерес, утримати
його протягом всього заходу і спонукати аудиторію до очікуваних і бажаних для доповідача
дій.
2. Визначення цілей і задач.
У політичних акціях будь-якого масштабу не
повинно бути нічого випадкового: кожен виступ повинен ставити перед собою
рішення яких-небудь задач. Залежно від пропонованих засобів рішення виступу
можна розділити на інформативні, спонукальні і урочисті (церемоніальні).
3. Вивчення цільової аудиторії.
Добре уявляючи собі аудиторію-адресата
виступу, можна без труднощів визначити її потреби, а значить, і теми, які
були б для неї актуальні. Орієнтація на інтереси адресата - ще одна застава
успішної мови.
Чи знаєте Ви, якого висновку дійшли фахівці
у області риторики, що дослідили причини ораторських провалів? За найгрубішими
підрахунками, в 90% випадків причиною невдалого виступу є те, що їх автори недостатньо
добре попрацювали над сценарієм. Цікаво, що, на думку деяких фахівців, на кожні
п'ять хвилин виступу повинно припадати не менше трьох годин роботи над
сценарієм. Під роботою ж над сценарієм маються на увазі дві речі: збір
матеріалів, необхідних для насичення виступу, і складання конспекту.
Немає коментарів:
Дописати коментар