понеділок, 13 лютого 2012 р.

РЕАЛІСТИЧНИЙ ПЛАН ЗА ДОПОМОГОЮ МЕТОДУ "АЛЬП"

       Як уже зазначалося раніше, планування - це підготовка до реалізації мети. В цьому випадку говорять також про цільові плани.
     Людина може зовсім по-іншому сприймати навколишній світ, коли знає, чого вона хоче, тобто якщо має конкретний план витрачання часу.
  • Принципово важливо складати план дня в письмовому вигляді.
  • Плани дня, які тримають в голові, легко відкладаються.
  • Письмові плани дня забезпечують розвантаження пам'яті.
  • План, який фіксується письмово, має психологічний ефект самомотивації до роботи. Ваша ділова активність стає більш цілеспрямованою і орієнтованою на дотримання чіткої програми дня.
            Якщо є чіткість відносно того, що треба зробити протягом дня, то менеджер автоматично намагається раціоналізувати свою працю і, крім того, свідомо протидіє "перешкодам" внутрішнього або зовнішнього порядку. В цьому випадку його не відволікають телефонні розмови, він обмежується тільки найбільш суттєвим.           
         Реалістичний план дня повинен мати в собі лише те, що можна зробити цього дня. Запропонований в книзі Зайверта Л. ("Ваше время — в Ваших руках") метод "Альпи" відносно простий, його легко можна запам'ятати, оскільки він грунтується на мемотехніці: початкові букви символізують предметні поняття.

Метод містить п'ять стадій:
1. Складання завдань.
       Необхідно записати все те, що потрібно зробити наступного дня. Вживайте при цьому скорочення, які відповідають виду діяльності або рубрикам у формулярі "план дня":
В — візити, наради;
Д — делегування справ;
К - контроль;
П - у процесі, у справі;
ПВ - поїздки, відрядження;
ПР — письмова робота, ділові листи, диктування;
С — секретарка;
Т — телефонні розмови;
Ч — процес читання (звітів, законів, постанов, газет тошо).

Складений в такий спосіб список завдань може мати вигляд:
ПК — продавець "БМВ" (автомашини, які були у користуванні);
В - пан Кирилюк (програма ЕОМ);
В — пан Озерський (експертна оцінка);
П — проект вивчення ринку;
Т - пан Тимохін (статистика збуту продукції);
ПР - пан Сокол (лист);
Ч - спеціальний журнал для менеджерів;
Т - пан Олійник (відсутність персоналу).

Потім ви зможете скласти список завдань в такій спосіб, щоб: у першому наближенні розподіляти їх за пріоритетністю, на затяжні й короткі, недовготривалі; перепровіряти завдання, пов'язані з особистими контактами, на предмет можливості виконання їх більш раціональним способом (за допомогою телефону).
Реалістичний план повинен бути завжди обмежений тим, що менеджер у змозі фактично зробити.

2. Оцінка продовженості акцій.
        Поставте проти кожного завдання приблизний час для його виконання, підсумуйте і визначіть приблизно загальний час.
Ви зможете заперечити, що подовженість окремих справ неможливо оцінити достатньо точно Це правда, однак після накопичення досвіду Ви зможете покласти його в основу планування свого часу.
        Слід мати на увазі, що робота часто вимагає стільки часу, скільки його є у Вашому розпорядженні. Так що встановлюючи для окремих справ конкретний проміжок часу, Ви спонукаєте себе вкладатися саме в цей проміжок часу.
      Людина працює значно зосередженіше і більш послідовно позбавляється від перешкод, якщо під певне завдання в неї відведено відповідний час.
Спробуйте упродовж 10 днів складати письмові плани, і Ви станете відчувати себе при цьому дедалі вільніше.

3. Резервування часу про запас.
          При складанні плану слід дотримуватися основного правила планування часу, згідно з яким планом повинно бути охоплено 60 % Вашого часу і приблизно 40 % повинно бути залишено як резервний час для неочікува-них справ.
          Якщо виходити з 10-годинного робочого дня, то це значить, що в Ваших інтересах охопити планом не більше 6 годин. Однак Вашою метою повинен бути восьмигодинний робочий день, то при цьому запланований час повинен бути приблизно 5 годин.
           Якщо заплановано більше 60 % свого часу, то слід довести складений список завдань до вказаних параметрів, встановлюючи пріоритети, передоручаючи справи і скорочуючи відпущений на них час. Залишок справ повинен бути або перенесений на наступний день, або викреслений, або зроблений за рахунок надурочних.

4. Прийняття рішень щодо пріоритетів, скорочення і передоручення.
Мета: скоротити час, відведений на виконання завдань дня до 5-6 годин.
Встановити одноразові, однозначні пріоритети для своїх справ, наприклад, за допомогою аналізу уточніть у відповідності зними завдання. Потім необхідно перепровірити скалькульовану Вами потребу в часі і скоротити час на всі справи до досконало необхідного; намагайтесь при цьому залишатися на грунті реальності.
Кожну акцію слід розглядати з точки зору можливості її передоручення і раціоналізації.

5. Контроль і перенесення незробленого.
        Як показує досвід, не всі завдання вдається виконати і не всі телефонні розмови можуть відбутися. Тому їх доводиться переносити на наступний день.
         Якщо одну і ту ж справу переносити багато разів, то вона стає для Вас тягарем, і тоді існують дві можливості:
          Ви накінець рішуче за неї беретесь і доводите до кінця;
          Ви відмовляєтесь від цієї справи, оскільки інколи проблема вирішується сама по собі.
     Буває, що для планів у звичайних календарях місяця не вистачає, тому рекомендується працювати зі спеціальним щоденником часу, що буде розглянуто далі.
            Раціоналізація використання часу за допомогою бюрографії. Можна ще більше раціоналізувати складання плану, якщо поряд з буквеними скороченнями для позначки важливих елементів використовувати інші скорочення і графічні символи, так звану бюрографію.
Наприклад:
терміново !важливо ? вияснити + пріоритет категорії А
завдання виконано
• завдання виконано особливо добре 0 перенесення на більш пізній час
X невиконана справа.
             Що дає метод "Альпи"? Щоденні затрати спочатку 20, потім 10, а потім лише 5 хвилин за методом "Альпи" принесуть Вам кращий виграш у часі. Ось 20 переваг методу "Альпи":
ㅡ    краший настрій на робочий день, який буде;
ㅡ    планування наступного дня;
ㅡ    чітке уявлення про завдання дня;
ㅡ    упорядкування робочого дня;
ㅡ    подолання забудькуватості;
ㅡ    концентрація на найсуттєвішому;
ㅡ    зменшення обсягу "паперової роботи";
ㅡ    досягнення цілей дня;
ㅡ    виокремлення більш важливих і менш важливих справ;
ㅡ    прийняття рішень про встановлення пріоритетів і передоручення;
ㅡ    раціоналізація шляхом групування завдань;
ㅡ    скорочення перешкод і небажаних перерв;
ㅡ    самодисципліна при виконанні завдань;
ㅡ    зменшення стресів і нервового збудження;
ㅡ    спокійне сприйняття непередбачених подій;
ㅡ    покращання самоконтролю;
ㅡ    відчуття успіху наприкінці робочого дня;
ㅡ    підвищення задоволеності та мотивації;
ㅡ    ріст особистих результатів;
ㅡ    виграш у часі за рахунок методичної організації часу.
        При успішному використанні техніки планування часу і методів наукової організації праці Ви зможете щоденно економити від 10 до 20 % Вашого часу: старайтесь кожен день виграти годину — "золотий час".

Немає коментарів:

Дописати коментар