Як уже зазначалося раніше, планування - це підготовка до реалізації мети. В цьому випадку говорять також про цільові плани.
Людина може зовсім по-іншому сприймати навколишній світ, коли знає, чого вона хоче, тобто якщо має конкретний план витрачання часу.
Людина може зовсім по-іншому сприймати навколишній світ, коли знає, чого вона хоче, тобто якщо має конкретний план витрачання часу.
- Принципово важливо складати план дня в письмовому вигляді.
- Плани дня, які тримають в голові, легко відкладаються.
- Письмові плани дня забезпечують розвантаження пам'яті.
- План, який фіксується письмово, має психологічний ефект самомотивації до роботи. Ваша ділова активність стає більш цілеспрямованою і орієнтованою на дотримання чіткої програми дня.
Якщо є чіткість відносно того, що треба зробити протягом дня, то менеджер автоматично намагається раціоналізувати свою працю і, крім того, свідомо протидіє "перешкодам" внутрішнього або зовнішнього порядку. В цьому випадку його не відволікають телефонні розмови, він обмежується тільки найбільш суттєвим.
Реалістичний план дня повинен мати в собі лише те, що можна зробити цього дня. Запропонований в книзі Зайверта Л. ("Ваше время — в Ваших руках") метод "Альпи" відносно простий, його легко можна запам'ятати, оскільки він грунтується на мемотехніці: початкові букви символізують предметні поняття.
Метод містить п'ять стадій:
1. Складання завдань.
Необхідно записати все те, що потрібно зробити наступного дня. Вживайте при цьому скорочення, які відповідають виду діяльності або рубрикам у формулярі "план дня":
В — візити, наради;
Д — делегування справ;
К - контроль;
П - у процесі, у справі;
ПВ - поїздки, відрядження;
ПР — письмова робота, ділові листи, диктування;
С — секретарка;
Т — телефонні розмови;
Ч — процес читання (звітів, законів, постанов, газет тошо).
Складений в такий спосіб список завдань може мати вигляд:
ПК — продавець "БМВ" (автомашини, які були у користуванні);
В - пан Кирилюк (програма ЕОМ);
В — пан Озерський (експертна оцінка);
П — проект вивчення ринку;
Т - пан Тимохін (статистика збуту продукції);
ПР - пан Сокол (лист);
Ч - спеціальний журнал для менеджерів;
Т - пан Олійник (відсутність персоналу).
Потім ви зможете скласти список завдань в такій спосіб, щоб: у першому наближенні розподіляти їх за пріоритетністю, на затяжні й короткі, недовготривалі; перепровіряти завдання, пов'язані з особистими контактами, на предмет можливості виконання їх більш раціональним способом (за допомогою телефону).
Реалістичний план повинен бути завжди обмежений тим, що менеджер у змозі фактично зробити.
2. Оцінка продовженості акцій.
Поставте проти кожного завдання приблизний час для його виконання, підсумуйте і визначіть приблизно загальний час.
Ви зможете заперечити, що подовженість окремих справ неможливо оцінити достатньо точно Це правда, однак після накопичення досвіду Ви зможете покласти його в основу планування свого часу.
Слід мати на увазі, що робота часто вимагає стільки часу, скільки його є у Вашому розпорядженні. Так що встановлюючи для окремих справ конкретний проміжок часу, Ви спонукаєте себе вкладатися саме в цей проміжок часу.
Людина працює значно зосередженіше і більш послідовно позбавляється від перешкод, якщо під певне завдання в неї відведено відповідний час.
Спробуйте упродовж 10 днів складати письмові плани, і Ви станете відчувати себе при цьому дедалі вільніше.
3. Резервування часу про запас.
При складанні плану слід дотримуватися основного правила планування часу, згідно з яким планом повинно бути охоплено 60 % Вашого часу і приблизно 40 % повинно бути залишено як резервний час для неочікува-них справ.
Якщо виходити з 10-годинного робочого дня, то це значить, що в Ваших інтересах охопити планом не більше 6 годин. Однак Вашою метою повинен бути восьмигодинний робочий день, то при цьому запланований час повинен бути приблизно 5 годин.
Якщо заплановано більше 60 % свого часу, то слід довести складений список завдань до вказаних параметрів, встановлюючи пріоритети, передоручаючи справи і скорочуючи відпущений на них час. Залишок справ повинен бути або перенесений на наступний день, або викреслений, або зроблений за рахунок надурочних.
4. Прийняття рішень щодо пріоритетів, скорочення і передоручення.
Мета: скоротити час, відведений на виконання завдань дня до 5-6 годин.
Встановити одноразові, однозначні пріоритети для своїх справ, наприклад, за допомогою аналізу уточніть у відповідності зними завдання. Потім необхідно перепровірити скалькульовану Вами потребу в часі і скоротити час на всі справи до досконало необхідного; намагайтесь при цьому залишатися на грунті реальності.
Кожну акцію слід розглядати з точки зору можливості її передоручення і раціоналізації.
5. Контроль і перенесення незробленого.
Як показує досвід, не всі завдання вдається виконати і не всі телефонні розмови можуть відбутися. Тому їх доводиться переносити на наступний день.
Якщо одну і ту ж справу переносити багато разів, то вона стає для Вас тягарем, і тоді існують дві можливості:
Ви накінець рішуче за неї беретесь і доводите до кінця;
Ви відмовляєтесь від цієї справи, оскільки інколи проблема вирішується сама по собі.
Буває, що для планів у звичайних календарях місяця не вистачає, тому рекомендується працювати зі спеціальним щоденником часу, що буде розглянуто далі.
Раціоналізація використання часу за допомогою бюрографії. Можна ще більше раціоналізувати складання плану, якщо поряд з буквеними скороченнями для позначки важливих елементів використовувати інші скорочення і графічні символи, так звану бюрографію.
Наприклад:
терміново !важливо ? вияснити + пріоритет категорії А
завдання виконано
• завдання виконано особливо добре 0 перенесення на більш пізній час
X невиконана справа.
Що дає метод "Альпи"? Щоденні затрати спочатку 20, потім 10, а потім лише 5 хвилин за методом "Альпи" принесуть Вам кращий виграш у часі. Ось 20 переваг методу "Альпи":
ㅡ краший настрій на робочий день, який буде;
ㅡ планування наступного дня;
ㅡ чітке уявлення про завдання дня;
ㅡ упорядкування робочого дня;
ㅡ подолання забудькуватості;
ㅡ концентрація на найсуттєвішому;
ㅡ зменшення обсягу "паперової роботи";
ㅡ досягнення цілей дня;
ㅡ виокремлення більш важливих і менш важливих справ;
ㅡ прийняття рішень про встановлення пріоритетів і передоручення;
ㅡ раціоналізація шляхом групування завдань;
ㅡ скорочення перешкод і небажаних перерв;
ㅡ самодисципліна при виконанні завдань;
ㅡ зменшення стресів і нервового збудження;
ㅡ спокійне сприйняття непередбачених подій;
ㅡ покращання самоконтролю;
ㅡ відчуття успіху наприкінці робочого дня;
ㅡ підвищення задоволеності та мотивації;
ㅡ ріст особистих результатів;
ㅡ виграш у часі за рахунок методичної організації часу.
При успішному використанні техніки планування часу і методів наукової організації праці Ви зможете щоденно економити від 10 до 20 % Вашого часу: старайтесь кожен день виграти годину — "золотий час".
Немає коментарів:
Дописати коментар