середа, 22 лютого 2012 р.

ПЕРЕВАГИ ДЕЛЕГУВАННЯ ПРИ ПЛАНУВАННІ ЧАСУ


Делегуванням називається передоручення робочої задачі, а також передача компетенції і відповідальності для її виконання підлеглому.
     Тобто, одночасно з робочою задачею для її виконання повинні делегуватися також необхідна компетенція і відповідальність у спеціальній сфері (функціональна відповідальність). Начальник зберігає за собою відповідальність за керівництво (управлінську відповідальність), що не може бути делегована.

Делегування може:
·               або здійснюватися на тривалий термін (тривале чи генеральне делегування);
·               або обмежуватися разовими дорученнями (разове делегування).
 
Переваги делегування

Делегування означає саморозвантаження. Воно вивільняє   час для виконання керівних функцій (задач А) і надає шанси співробітникам для розкриття своїх здібностей (мотивація).
Делегування в однаковій мірі вигідно і для керівника, і для підлеглих.
Незважаючи на ряд переваг делегування, на практиці воно далеко не завжди використовується ефективно. Причини незадовільного делегування найчастіше - в особливостях особистості керівника. Це, наприклад, недооцінка делегування або недостатнє володіння технікою делегування.

Умови делегування
Успішне делегування припускає:
·   по-перше, готовність делегування (бажання);
·   по-друге, здатність делегувати (можливість).
Основні правила (техніка) делегування:
1)    Підібрати придатних співробітників;
2)    Розподілити сфери відповідальності;
3)    Координувати виконання доручених задач;
4)    Стимулювати і консультувати підлеглих;
5)    Здійснювати контроль робочого часу і результатів;
6)    Давати оцінку своїм співробітникам (насамперед  хвалити, але і конструктивно критикувати);
7)    Припиняти спроби зворотного делегування.
Правила делегування для підлеглих:
1)    Самостійно здійснювати делеговану діяльність і приймати рішення під свою відповідальність;
2)    Вчасно і докладно інформувати керівника;
3)    Доводити до відома керівника всі незвичайні випадки;
4)    Координувати свою діяльність зі своїми колегами і піклуватися  про обмін інформацією;
5)    Підвищувати кваліфікацію, щоб відповідати вимогам посади.
Що делегувати, а що ні?
Делегувати в будь-якому випадку треба:
·         рутинну роботу;
·         спеціалізовану діяльність;
·         приватні питання;
·         підготовчу роботу (проекти і т.п.).
Не підлягають делегуванню:
·         такі функції, як установлення цілей, прийняття рішень по виробленню стратегії підприємства, контроль результатів;
·         керівництво співробітниками, їхня мотивація;
·         задачі високого ступеня ризику;
·         незвичайні виняткові справи;
·         актуальні, термінові справи, що  не залишають часу для пояснення і повторного огляду;
·         питання суто довірливого характеру.
Коли треба делегувати?
·         У щоденних робочих ситуаціях - так часто і так багато, як тільки можна і наскільки дозволяє робоча обстановка і потенціал співробітників;
·         У випадку істотних змін робочої ситуації, що вимагають нового розподілу функцій і повноважень, а саме:
·         при зміні структури персоналу (нове призначення, підвищення, звільнення);
·         при реорганізації і структурній перебудові відділу;
·         у випадку настання особливих подій, криз;
·         з появою нових сфер діяльності чи при зміні компетенції.

Кому делегувати?
Співробітникам, що знаходяться у вашому безпосередньому підпорядкуванні.
Делегувати треба не тільки самим здатним співробітникам, які можуть узяти додаткову роботу, але і співробітникам, що мають вільний час. Враховуйте також можливість делегування співробітникам, що хочуть узяти на себе виконання важких задач і які мають потребу надбання досвіду, а також тим, здатності яких потребують перевірки і подальшого розкриття.
Делегувати можна також не тільки своїм підлеглим, але й іншим підрозділам, а також сервісним службам.

Немає коментарів:

Дописати коментар