пʼятницю, 24 лютого 2012 р.

САМОКОНТРОЛЬ - КОРЕГУВАННЯ ЧАСУ І ЗАВДАНЬ


Контроль як функція самоменеджменту охоплює три задачі:
1)               Осмислення фізичного стану. Що досягнуто до моменту здійснення контролю?
2)               Порівняння запланованого з досягнутим. У якому ступені досягнута поставлена мета? Які відхилення мають місце ?
3)               Корегування по установлених відхиленнях.
Час, тривалість і регулярність контролю залежать від  задач, що виконуються, і поставленої мети.
Види контролю:
·         Контроль процесу і здійснюваної діяльності;
·         Контроль результатів (цільовий контроль).

Контроль процесу
Необхідно щодня, через рівні проміжки часу перевіряти свої плани й організацію праці, задаючи собі наступні питання:
·         Чи виконуєте Ви дійсно необхідні задачі?
·         Чи завжди правильно Ви приймаєте рішення щодо пріоритетності завдань Вашої діяльності?
·         Чи справляєтеся Ви з запланованими задачами у встановлений час?
·         Чи передоручаєте Ви в достатньому обсязі справи, у тому числі і термінові?
·         Чи збираєте Ви в єдиний блок невеликі справи, телефонні розмови і т.п.?
·         Чи використовуєте Ви всі інші можливості раціоналізації і розвантаження?
·         Чи ведете боротьбу з "перешкодами" і "поглиначами часу"?
Контроль процесу включає:
·         Аналіз діяльності і часу
·         Аналіз денних "перешкод".
Виконання аналізу видів діяльності і часу з метою здійснення процесу контролю можна зробити за допомогою тієї ж таблиці, що ми розглядали при вивченні теми 1. Для здійснення контролю слід порівняти заплановані витрати часу з фактичними.

Контроль результатів

Контроль за результатами праці з погляду  досягнення кінцевої мети (цільовий контроль) слід проводити після виконання задачі (підсумковий контроль). При реалізації великих проектів контроль результатів слід здійснювати на проміжних стадіях на всьому протязі процесу (проміжний контроль).

Контроль результатів включає:
Відповіді на питання:
·   Що могло бути виконане з задуманих задач/цілей ?
·   Які результати були досягнуті ?
·   Що залишилося незробленим і чому ?
·   Де був загублений час ?
·   Які можна зробити висновки для попереднього планування наступного періоду ?

Складання контрольного листа

Контрольний лист
Задача
(ціль)
Дата,
термін
Планові показники
Фактичні показники
Причини відхилень
Виконання

Самоконтроль - огляд минулого дня

Методи самоконтролю:
Відповіді на питання.
Допоміжні питання для огляду результатів дня (контролю):
·         Хто чи що перешкодило мені сьогодні досягти більшого?
·         Чи приніс я сьогодні користь оточуючим мене людям?
·         Де я втратив забагато часу на дрібницях?
·         Де я займався поверхневими питаннями?
·         Де я займався непотрібною критикою?
·         Де я пішов на даремні компроміси?
·         Де я висунув надмірні вимоги до своїх партнерів?
·         Як могли б судити про мене мої підлеглі, колеги, шеф?
·         Чи міг я відмовитися від якихось справ?

Немає коментарів:

Дописати коментар