Самоосвіта і самооцінка. Визначальним тут є
вислів Сократа про те, що «пізнання самого себе» є основою правильних і мудрих
рішень. Тому програма має сприяти розвитку у менеджера потреби в постійній
самооцінці своїх дій, сприяти самоповазі. Такі заходи ,як презентації, групові
обговорення, розгляд кейсів, сприяють розумінню учасниками своєї цінності,
своїх можливостей розвиватися.
Розширення світогляду. Програма повинна
сприяти розширенню знань і вмінь менеджера, тобто містити нову для нього
інформацію. «Планка» має бути встановлена достатньо високо.
Зміна способу мислення. Необхідність зміни
способу мислення виходить з того, що будь-який людині притаманно мислити
стереотипами — при вирішенні повсякденних питань завжди легше «звертатися» до
вже придбаного досвіду, ніж активізувати процес мислення. Таким чином, досвід,
що підходить для конкретного випадку, рефлекторно використовується нами день у
день, формуючи в нас стереотипне мислення.
Але стереотипний спосіб мислення
може «відмовити» у критичних випадках, які не мають аналогів у нашій попередній
практиці. Для деяких видів бізнесу стереотипність мислення менеджера може мати
фатальні наслідки. Наприклад, у сучасних торгівельних корпораціях необхідність
повсякденного прийняття стратегічно важливих рішень вимагає від менеджерів
миттєвої реакції на сукупність взаємозалежних складних факторів.
Накопичення досвіду у вирішенні завдань. Заперечуючи якоюсь
мірою попередній складовій програми, все ж можна твердити про необхідність
накопичення професійного досвіду. Хоча б тому, що це допоможе скоротити
відсоток невдач, пов'язаних з необхідністю «навчатися на власних помилках».
Взаємовідносини всередині організації. Вміння слухати і чути
поради співробітників, підлеглих або безпосередніх керівників — більш важлива
якість для лідера, ніж навіть його фахові знання.
Моделі лідерства. Розуміння менеджером
моделі своєї поведінки як лідера, розуміння можливості її зміни — важливий
напрямок реалізації програми розвитку лідерських якостей. Для цього, наприклад,
менеджери протягом навчання мають звертати увагу, спостерігати за поведінкою
інших учасників програми. Директор компанії, виконавчі директора, керівники
відділів — всі, хто бере участь в програмі, так чи інакше, але демонструють
свою модель поведінки, свою модель поведінки як лідера, тобто дають підґрунтя
для міркувань і самокорекції.
Глобалізація. Зважаючи на
глобалізацію світової економіки, лідери повинні не тільки орієнтуватися в
ситуації на відповідних світових ринках, але й використовувати кращі методики
управління, що розробляються та застосовуються провідними всесвітніми
бізнес-інституціями.
За матеріалами сайту
Немає коментарів:
Дописати коментар