Навчання під
час тренінгу проходить у вигляді виконання визначених вправ.
Ці вправи повинні відповідати
таким умовам:
- мати ціль;
- мати певне місце в тренінгу;
- мати визначений час проведення.
Тому, крім загального плану вправ, необхідно скласти свій план дій
під час проведення кожної вправи.
Увага! При цьому враховуйте пріоритети, тобто всі важливі питання проробляйте в першу
чергу, а другорядні завдання об'єднуйте і плануйте на час, що залишився.
Кожна вправа розбита на визначені послідовні логічні кроки. Як правило, вона починається з Тренерського вступу, який вводить групу в тему, накреслює орієнтири. Потім, використовуючи різноманітні форми роботи з людьми, групу крок за кроком ведуть до досягнення цілі вправи.
Вправа закінчується Тренерським результатом, який дає
можливість тренерській команді завершити
обговорення, коротко підсумувати напрацювання групи, розставити точні і
правильні акценти щодо теми вправи. Тренерський результат є своєрідною
відповіддю на ціль вправи.
Тренерській команді варто
мати дуже чітке бачення того, до чого група повинна прийти в результаті
тренінгу, а також тих прийомів, за допомогою яких досягається ціль навчання. Цьому допомагають перш за все
інтерактивні методики, вільний обмін думками і відчуттями після проведеної
вправи. Але проведення колективного обговорення проблеми має свої “підводні
камені”.
Важливо сфокусувати увагу групи
на основній проблемі і не дозволяти думкам присутніх розтікатися, відвлікатися
на сторонні теми. Для обмеження обговорення потрібно визначити напрямки, за
якими буде проходити дискусія. Але навіть в таких рамках залишається величезна
кількість всіляких розгалужень при обговоренні проблеми.
Тому варто вводити нові
обмеження залежно від тривалості
запланованого часу на кожну вправу (особливо важливо звузити тему в умовах
обмеженого часу) або залежно від складу
групи (фахової орієнтації групи, віку і т.п.). Все це допомагає тренерській
команді краще донести аргументи,
уникнути суперечливих моментів.
Увага! Не варто дотримуватися дуже
жорсткого графіка роботи. Це може знизити рівень активності присутніх на
тренінгу і стати причиною того, що група недостатньо перейметься проблемою,
не засвоїть нові знання.
Під час тренінгу використовуються
різноманітні методи навчання:
1.
Брейнстормінг
2.
Робота в малих групах, що включає
в себе роботу в міні-групах (по 3-4 особи) і роботу в парах
3.
Вправи із зворотним зв'язком
4.
Кероване обговорення
5.
Навчаючи - вчусь
6.
Рольові (ділові) ігри
7. Ресурсні вправи
і рухливі ігри
8.
Міні-лекції
9.
Коло
Немає коментарів:
Дописати коментар