Методи інтерактивного навчання можна поділити на дві
великі групи: групові та фронтальні. Перші передбачають взаємодію учасників
малих груп (на практиці від 2 до 6-ти осіб), другі – спільну роботу та взаємонавчання
всього класу. Час обговорення в малих групах – 3-5 хвилин, виступ – 3
хвилини, виступ при фронтальній роботі – 1 хвилина.
Групові методи:
Робота в парах.
1.
Учні працюють в парах, виконуючи завдання. Парна робота
вимагає обміну думками і дозволяє швидко виконати вправи, які в звичайних
умовах є часомісткими або неможливими (обговорити подію, твір, взагалі
інформацію, вивести підсумок уроку, події тощо, взяти інтерв’ю один в одного,
проанкетувати партнера). Після цього один з партнерів доповідає перед класом
про результати.
3.
Робота в трійках. По суті, це ускладнена робота в парах. Найкраще в
трійках проводити обговорення, обмін думками, підведення підсумків чи навпаки,
виділення несхожих думок).
4.
Змінювані трійки. Цей метод трохи складніший: всі трійки
класу отримують одне й те ж завдання, а після обговорення один член трійки йде
в наступну, один в попередню і ознайомлює членів новостворених трійок з
набутком своєї.
5.
2+2=4. Дві пари окремо працюють над вправою протягом певного
часу (2-3 хвилини), обов’язково доходять до спільного рішення, потім
об’єднуються і діляться набутим. Як і в парах, необхідним є консенсус. Після
цього можна або об’єднати четвірки у вісімки, або перейти до групового
обговорення.
6.
Карусель. Учні розсаджуються в два кола – внутрішнє і зовнішнє.
Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє рухається. Можливі два варіанти використання
методу – для дискусії (відбуваються “попарні суперечки” кожного з кожним,
причому кожен учасник внутрішнього кола має власні, неповторювані докази), чи
для обміну інформацією (учні із зовнішнього кола, рухаючись, збирають дані).
7.
Робота в малих групах. Найсуттєвішим тут є розподіл
ролей: “спікер” – керівник групи (слідкує за регламентом під час обговорення,
зачитує завдання, визначає доповідача, заохочує групу до роботи), “секретар”
(веде записи результатів роботи, допомагає при підведенні підсумків та їх
виголошенні), “посередник” (стежить за часом, заохочує групу до роботи),
“доповідач” (чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи
групи).
8.
Можливим є виділення експертної групи з сильніших учнів.
Вони працюють самостійно, а при оголошенні результатів рецензують та доповнюють
інформацію.
9.
Акваріум. У цьому методі одна мікрогрупа працює окремо, в центрі
класу, після обговорення викладає результат, а решта груп слухає, не
втручаючись. Після цього групи зовнішнього кола обговорюють виступ групи і
власні здобутки.
Немає коментарів:
Дописати коментар