понеділок, 19 грудня 2011 р.

СТИМУЛЮВАННЯ ПОДАЛЬШОЇ САМООСВІТИ – ГОЛОВНА МЕТА ТРЕНІНГУ


       Серед труднощів, які треба долати під час тренінгової діяльності, - стимулювання подальшої самоосвіти дорослих учнів, їхньої потреби самовдосконалюватися. 
       Якщо такої потреби немає, якщо тренеру не вдалося пробудити допитливість і зацікавленість, важко розраховувати, що учні докладуть зусиль, аби рушити далі стежиною знань.
      Будуючи тренінгову діяльність, дуже важливо відчути баланс між процесами розвитку та саморозвитку, керування та самокерування, унормувати поняття «сам» і «не сам». Якщо учень вправний у самостійних діях, має внутрішні резерви до самовдосконалення, прагне йти вперед - це позитивна база для здійснення навчальної діяльності, на неї може спиратися тренер.
         В іншому випадку необхідно розсудливо включати можливості зовнішнього впливу, які пробуджують потребу в самовихованні та озброюють учня засобами професійного саморозвитку.
       Тематика та будова тренінгів програми «Крок за кроком» є надзвичайно ефективною базою для цього. На кожному занятті відбувається вивчення особливостей розвитку особистості, визначення індивідуальних відмінностей, самооцінювання, під час якого виявляються різноманітні аспекти пізнавальних, вольових, емоційних процесів і станів, з'ясовується специфіка професійних умінь і навичок, стану різних аспектів педагогічної роботи.
       Такий шлях веде до осмислення проблеми, якщо така є. А це - перший крок до її подолання. Отже, покладаючись на самосвідомість дорослих учнів, ми насамперед розраховуємо на власне бачення та рефлексію і створюємо для цього відповідні умови.
       Але в ряді випадків тренеру варто потурбуватися про надання відповідної допомоги учасникам занять - допомогти у визначенні своїх намірів і скеруванні діяльності. Здійснюється це через планування подальших дій, заходів, кроків упровадження та ін. Найчастіше така робота, в усній або письмовій формі, проводиться на заключному етапі тренінгової діяльності. У цих планах звертають увагу на етапи реалізації запланованих завдань, конкретні терміни, виконавців, допоможні засоби та ресурси.
Дуже важливо досягати конкретики та чіткості у поставлених завданнях. Це стосується як індивідуального, так і групового планування подальших дій. У наступному розділі ми розгорнемо розмаїття варіантів цікавої організації планування та завершення, сприятливих для подальшого самоуправління.
      Належно застосувавши цей принцип навчання дорослих, тренер досягне подвійного педагогічного результату:
·         зазнають змін особистісні якості;
·         учні оволодіють засобами самоуправління, процесами розвитку.
     Цілепокладання у власному розвитку стає визначенішим і конкретнішим, зміст процесів самоуправління ускладнюється, планування здійснюється швидко і легко. Усі основні операції самоуправління: цілепокладання, планування, самоконтроль, самокорекція, - здійснюються без напруги, звісно, з радістю.

За матеріалами сайту http://www.osvita.ua/school/theory/1360/

Немає коментарів:

Дописати коментар