Для
вивчення та засвоєння нового матеріалу використовуються рольові (ділові) ігри як найбільш ефективний засіб наочного
пояснення основ змісту і суті нових ідей. Вони сприяють міцному засвоєнню
знань, а також дозволяють присутнім на тренінгу набути умінь і навичок, які
допомагають відразу ж використовувати набуті знання.
Гра
– це репетиція певних норм спілкування та майбутньої діяльності. Вона допомагає
відтворювати моделі життєвих ситуацій та створює можливість «програти»
проблемну ситуацію, краще зрозуміти людську психологію.
Коли розігрується конкретна ситуація, то ті, що грають, так само, як і ті,
хто дивиться, одержують можливість побачити як «підводні камені» проблеми, так
і шляхи її вирішення. Цьому сприяє атмосфера, що виникає під час рольових ігор
«співпереживання», розуміння мотивів чужої поведінки.
Таким
чином, задіяні у грі не тільки репетирують свою поведінку в конкретному
випадку, але дають можливість і групі оцінити варіант виходу з тієї чи
іншої конкретної ситуації, допомагають знайти ненасильницькі методи розв’язання
проблеми, підказують, як правильно діяти в тому або іншому випадку.
«Навчання
через дію» (так ще можна назвати методику рольової гри) – один із
найефективніших засобів навчання та отримання досвіду. Власні переживання
запам'ятовуються яскраво і зберігаються протягом довгого часу. Рольова гра дає
розуміння того, як поводяться інші люди в певній ситуації, а
також розвиває вміння оцінювати мотиви їхньої поведінки. Тому для
отримання максимальної користі від рольової гри запропоновані ситуації повинні
бути якомога більш наближеними до реальності.
Немає коментарів:
Дописати коментар