неділя, 18 грудня 2011 р.

ЯКІСТЬ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД МОТИВАЦІЇ


Залучення дорослих до активного навчання значною мірою залежить від наявності конструктивної мотивації до навчальної діяльності. Тренеру варто пам'ятати, що кожна людина шукає в навчанні відповіді на питання, що стосуються її особистого життя, можуть підказати вихід у кризовій ситуації, дати змогу реалізувати себе, задовольнити допитливий розум.
Професійне виховання та самовиховання педагогів є найважливішою передумовою самоствердження в ролі гідного вчителя, фахівця, майстра своєї справи.

 
Дорослі учні вважають висококваліфіковану професійну діяльність не лише соціально важливим явищем, а насамперед, особистісною, суб'єктивною цінністю. Тому тренер мусить зважати, що мотивування навчальної діяльності дорослих учнів - своєрідна та необхідна складова тренінгів.
Мотивація навчання забезпечується через цікаву, змістовну діяльність, актуальність тематики, самопізнання та самооцінювання, використання нестандартних технік, практичну значущість учіння, самостійну насиченість взаємодії, колегіальну підтримку та ін. Сприяють реалізації цих підходів конкретні ситуації, якими має бути насичена тренінгова діяльність - ситуації визнання, успіху, емпатії, обговорення, колективного перегляду, полілогічного спілкування, самооцінювання, самоаналізу, самовипробування, самопорівняння.
Тренер має враховувати вікові особливості дорослих учнів, мотивуючи їхню діяльність, знати, що подання нової інформації повинно спиратися на раніше здобуті знання, інтегрувати нові ідеї в контекст відомого, оскільки досвідчений більше, ніж учень-початківець, соромиться чогось не знати.
Дорослі учні мають тенденцію переживати свої помилки, тому вони застосовують вивірені рішення і менше ризикують. Впливає на мотивацію навчальної діяльності й організація навчального процесу, яка також повинна враховувати специфіку дорослих учнів.
Наш досвід свідчить, що вони віддають перевагу індивідуалізованому або груповому навчанню, організованому за їхніми побажаннями; що вони хотіли б самі вирішувати, яким буде розклад, розпорядок їхньої роботи. Якщо ці побажання максимально враховуються, мотивація активної навчальної діяльності посилаються. Другорядними, але також важливими мотивами для дорослих, є сподівання задовольнити потребу у спілкуванні, зав'язати нові знайомства, виконати запити офіційних осіб, подолати нудьгу, внести зміни в напружений ритм життя.
Систематично піклуючись про мотивування активної навчальної діяльності, тренер може спостерігати в дорослих учнів низку позитивних проявів – відповідальність і вимогливість до свої діяльності, самоконтроль, заміну зовнішніх факторів упливу внутрішніми, відсутність тиску під час виконання навчальних завдань, появу справжньої потреби пізнавати нове, задоволення від спілкування з колегами та тренерами.
За матеріалами сайту http://www.osvita.ua/school/theory/1360/

Немає коментарів:

Дописати коментар