Успіх
фасилітативного тренінгу залежить від атмосфери, яка виникла у процесі
навчальної взаємодії. Атмосфера в аудиторії чи класі справляє значний вплив на
мотивацію кожного учня, полегшує усвідомлення розвитку необхідних професійно
значущих рис, активізує процеси творчості та пізнання.
Діяльність тренера має бути насичена турботою про створення сприятливого психологічного клімату на заняттях. Досягається це насамперед через поведінку самого тренера - він повинен схвалювати, підтримувати міркування та висловлювання різного характеру, не вдаватися до зауважень, заборон, критикування, а тим більше до погроз чи принижень.
Діяльність тренера має бути насичена турботою про створення сприятливого психологічного клімату на заняттях. Досягається це насамперед через поведінку самого тренера - він повинен схвалювати, підтримувати міркування та висловлювання різного характеру, не вдаватися до зауважень, заборон, критикування, а тим більше до погроз чи принижень.
Метою тренера, крім виконання навчальних завдань, є зміцнення
впевненості учасників, підтримка позитивної самооцінки та самоповаги. Тільки в
такій атмосфері комфорту та взаємоповаги виникає ґрунт, на якому виростають
нові ідеї, погляди, міркування. Тільки такий підхід дозволяє учасникам
максимально розгорнути свої можливості та ефективно працювати.
Сприятливими
для створення атмосфери є «криголами» - вправи, що їх застосовують на початку
занять задля встановлення позитивних стосунків, знайомства, розкриття
учасників. В основній частині занять звертають увагу також на те, як учні
ставляться один до одного, співпрацюють, допомагають, висловлюються. Заключна
частина тренінгу дозволяє встановити, задоволені чи не задоволені учасники
різними аспектами навчального процесу, у тому числі й атмосферою, що утворилася.
Допоміжні методи навчання також ефективно «працюють на атмосферу», оскільки
допомагають зняти емоційне напруження, збалансувати різні види діяльності,
стимулювати пам'ять та увагу. Усе це сприяє успішній роботі кожного учасника,
спонукає його максимально реалізуватися.
Поняття
атмосфери охоплює не лише соціальний особистісний аспект. До неї належить і
якість матеріального середовища, що оточує людей. Тепло, достатнє освітлення,
зручна обстановка, наявність місця для рухових пауз, питної води, часу на перерви
- усе це суттєво допомагає створити атмосферу, в якій комфортно та ефективно
працювати.
Атмосфера
тренінгів залежить не тільки від тренера, його взірцевої поведінки,
організованості та старанності. Кожен учасник занять вносить свою частку у
створення цілісного мікроклімату, багато важать у цьому його відповідальність
та толерантність, культура поведінки та повага до інших, моральні цінності та
переконання.
Відзначимо,
що на тренінгах «Крок за кроком», - і це визнають усі учні, - звичним явищем є
надзвичайно тепла і дружня атмосфера, яка допомагає в навчанні, сприяє
засвоєнню інформації, спонукає до подальших зустрічей на тренінгах.
За
матеріалами сайту http://www.osvita.ua/school/theory/1360/
Немає коментарів:
Дописати коментар