пʼятниця, 2 грудня 2011 р.

АНДРАГОГІКА – НАУКА НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ


Завданням номер один, по висловленню одного з найбільших теоретиків та практиків навчання дорослих, американського вченого Ноулза, стало “підготовка компетентних людей – таких людей, які були б здатні використовувати свої знання в умовах, що постійно змінюються, та чия основна компетенція полягала б у вмінні займатись постійним самовдосконаленням та самоосвітою на протязі всього свого життя”.
Справжньою рятівною силою, що допомагає сучасній людині подолати свої проблеми за допомогою навчання - стала андрагогіка – наука про навчання дорослих.

           Поява андрагогіки як окремої гілки педагогіки обумовлена низкою причин різного характеру. Основою нової науки вчені назвали об’єктивні умови, які виникли завдяки потребам у розвитку андрагогіки. 
По-перше, сам процес розвитку освіти призвів до завоювання ведучої ролі в процесі навчання тими, хто навчається. Педагогіка виходила з принципової позиції, що людина, яка навчається, у виборі отримання освіти займає в основному пасивну позицію; виняток становлять тільки профільні класи у школі, характерні для старшокласників; у той час як дорослі підсвідомо вибирають не тільки курс, але й форму, термін та рівень навчання.
По-друге, еволюція філософських і психологічних наук призвела до свідомого визнання ведучої ролі людини в усіх соціальних процесах , в тому числі у науці.
По-третє, досягнення в галузі інформаційних технологій дозволили по-новому організувати навчальний процес, що суттєво змінило ролі того, хто навчається, та того, хто навчає, в процесі навчання.
По-четверте, еволюція педагогічних концепцій теж вела до визнання необхідності надання більшої свободи в процесі навчання тому , хто навчається.
По-п’яте, завдяки різній ведучій діяльності у дітей та дорослих, необхідно чітко розділяти принципи педагогічних та андрагогічних моделей навчання.
Нарешті, фізіологи та психологи довели , що люди здатні успішно навчатись практично на протязі всього життя.

Немає коментарів:

Дописати коментар