1.
Велике коло. Учні сидять по колу і по черзі за бажанням висловлюються
з приводу певного питання. Обговорення триває, поки є бажаючі висловитися.
Вчитель може взяти слово після обговорення.
2.
Мікрофон. Це різновид великого кола. Учні швидко по черзі
висловлюються з приводу проблеми, передаючи один одному уявний “мікрофон”.
3.
Незакінчені речення. Дещо ускладнений варіант великого
кола: відповідь учня – це продовження незакінченого речення типу “можна зробити
такий висновок…”, “я зрозумів, що…”
4. Мозковий штурм. Загальновідома технологія, суть якої полягає в тому, що
всі учні по черзі висловлюють абсолютно всі, навіть алогічні думки з приводу
проблеми. Висловлене не критикується і не обговорюється до закінчення
висловлювань.
5.
Аналіз дилеми (проблеми). Учні в колі
обговорюють певну дилему (простіше) чи проблему (складніше, бо поліваріантно).
Кожен каже варіанти, що складаються внаслідок вибору. Найкраще давати завдання
вибору з особистісним сенсом (наприклад, “чи платити податки, якщо країна не
здатна їх правильно розподілити?”).
6. Мозаїка. Це метод, що поєднує і групову, і фронтальну роботу.
Малі групи працюють над різними завданнями, після чого переформовуються так,
щоб у кожній новоствореній групі були експерти з кожного аспекту проблеми
(наприклад, кожна первинна група аналізувала один вірш Т.Шевченка, після
переформування перша нова група повинна узагальнити тематику всіх опрацьованих
віршів, друга – ідейне навантаження, третя – образи, четверта – форму).
Немає коментарів:
Дописати коментар