четвер, 22 вересня 2011 р.

ВРАХУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ У КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЯХ



         При вирішенні конфліктних ситуацій слід враховувати також їх емоційну складову, тому рекомендується дотримуватись наступних правил поведінки:
1.            Пам’ятайте, що в ситуації конфлікту у людини домінує не розум, а емоції, що призводить до афекту (свідомість просто відключається і людина не відповідає за свої слова та поступки).
2.            При вирішенні конфлікту дотримуйтесь принципу багатоваріантності і не відкидайте “з порога” пропозиції протилежної сторони. Краще співставте обидва підходи до вирішення проблеми  і зважте суму переваг і втрат на найближчий час і майбутнє.
            3.            Усвідомте значимість вирішення конфлікту для себе, поставивши запитання: “Що буде, якщо вихід з ситуації не буде знайдено?”. Це дозволить Вам перенести центр ваги у конфлікті з відносин на проблему.
4.            Якщо Ви і Ваш опонент агресивні і роздратовані, спробуйте зменшити внутрішню напругу, тобто “випустити пар”.
5.            Орієнтуйтесь на позитивні, кращі якості свого опонента.
6.            Запропонуйте Вашому візаві стати на Ваше місце: “Якби Ви були на моєму місці, щоб Ви зробили?”. Це може на певний час зняти критичну напругу і переключити опонента з емоцій на осмислення ситуації.
7.            Не перебільшуйте свої заслуги і не демонструйте ознаки власної переваги.
8.            Не звинувачуйте і не приписуйте лише партнеру відповідальність за ситуацію, що виникла.
9.            Незалежно від результатів вирішення конфлікту, старайтесь не руйнувати взаємовідносини з протилежною стороною.

За матеріалами посібника: Логунова М.М. Конфлікти, стреси, маніпулювання в державному управлінні: Навч. посіб./ За аг. ред.. М.М.Логунової. – К.: Вид-во НАДУ, 2008. – 79 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар