При вирішенні конфліктних
ситуацій слід враховувати також їх емоційну складову, тому рекомендується
дотримуватись наступних правил поведінки:
1.
Пам’ятайте, що в ситуації
конфлікту у людини домінує не розум, а емоції, що призводить до афекту
(свідомість просто відключається і людина не відповідає за свої слова та
поступки).
2.
При вирішенні конфлікту
дотримуйтесь принципу багатоваріантності і не відкидайте “з порога” пропозиції
протилежної сторони. Краще співставте обидва підходи до вирішення проблеми і зважте суму переваг і втрат на найближчий
час і майбутнє.
3.
Усвідомте значимість вирішення
конфлікту для себе, поставивши запитання: “Що буде, якщо вихід з ситуації не
буде знайдено?”. Це дозволить Вам перенести центр ваги у конфлікті з відносин
на проблему.
4.
Якщо Ви і Ваш опонент агресивні і
роздратовані, спробуйте зменшити внутрішню напругу, тобто “випустити пар”.
5.
Орієнтуйтесь на позитивні, кращі
якості свого опонента.
6.
Запропонуйте Вашому візаві стати
на Ваше місце: “Якби Ви були на моєму місці, щоб Ви зробили?”. Це може на певний
час зняти критичну напругу і переключити опонента з емоцій на осмислення
ситуації.
7.
Не перебільшуйте свої заслуги і
не демонструйте ознаки власної переваги.
8.
Не звинувачуйте і не приписуйте
лише партнеру відповідальність за ситуацію, що виникла.
9.
Незалежно від результатів
вирішення конфлікту, старайтесь не руйнувати взаємовідносини з протилежною
стороною.
За матеріалами посібника:
Логунова М.М. Конфлікти, стреси,
маніпулювання в державному управлінні: Навч. посіб./ За аг. ред..
М.М.Логунової. – К.: Вид-во НАДУ, 2008. – 79 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар