неділя, 11 вересня 2011 р.

Профілактика конфліктів в колективі


Профілактика конфліктів в колективі – це сукупність напрямків, методів управління колективом, які зменшують ймовірність виникнення конфліктів. Для профілактики конфліктів в колективі пропонуємо такі підходи:
  • визначити об’єктивні причини виникнення конфліктів;
  • утвердити ефективне управління поведінкою та навчання поведінці відповідно із прийнятими нормами.
Причинами виникнення конфліктів часто виступають такі помилкові, м’яко кажучи, дії керівника, як порушення службової етики, порушення службового законодавства, несправедлива, неповноцінна оцінка керівником підлеглих, некомпетентність професійна, соціально-психологічна, управлінська тощо.
Тому пропонуємо для врахування наступні поради керівнику щодо розв’язання конфліктів:
1) „зброя-пряник“ – дати підлеглим зрозуміти, що саме від них залежить результат очікуваного; має бути продумана система повноважень та відповідальності, щоб інтереси співробітників не перетиналися;
2) „ланцюг команд“ – в ситуації, де спостерігається розбіжність поглядів на вирішення певних питань, останнє слово має бути за керівником;
3) „глобальний спосіб“ – постановка перед усіма чинниками колективу компромісних цілей;
4) система винагороджень – заохочення співробітників добросовісно та компетентно виконувати свої функції.
Таким чином, одним із показників успішної діяльності компетентного керівника є рівень сформованості і колективі сприятливого соціально-психологічного клімату.

Немає коментарів:

Дописати коментар