вівторок, 20 вересня 2011 р.

11 ПРАВИЛ ДЛЯ КОМПЕТЕНТНОГО КЕРІВНИКА


Соціальні психологи сформували комплекс наступних правил для компетентного керівника, дотримання яких дозволяє схилити кадровий склад до його точки зору:
1.         Ніколи не сперечатися. В суперечці неможливо отримати перемогу: якщо Ви програли, то Ви програли. Якщо ж Ви примусили співбесідника відчути Вашу перевагу, то в цьому разі Ви також отримали поразку, оскільки людина, яку намагаються переконали проти її волі, не відмовиться від своїх переконань. Тому єдиний спосіб перемогти в суперечці – ухилитися від неї.

              2.         Виявляти повагу до думки співбесідника. Ніколи не слід говорити людині, що вона не права. Лише деякі особистості здатні мислити логічно. В більшості ми необ’єктивні, маємо упереджені думки. Коли ми не праві, ми можемо зізнатися в цьому самі собі. При тактовному підході можемо зізнатися в цьому іншим. В протилежному випадку, це не тільки не допоможе переконати особистість, а й викликає в неї внутрішній опір, тому що сказати „Ви не праві“ – все одно що сказати „Я розумніший“. Це спонукає не до сприйняття Ваших аргументів, а лише бажання дати удар у відповідь. Слід визнати з самого початку, що можете помилятися. Це покладе край суперечці і переконає співбесідника бути не менш об’єктивним. Ніколи не варто починати із заяв на зразок „Я вам доведу... “. Якщо збираєтеся щось довести, хай про це не знають.
3.         Якщо Ви не праві, визнайте це. Це роззброїть співбесідника, самокритика позбавить його бажання сперечатися, він буде готовий вислухати, а також це зведе Вашу помилку до мінімуму. „Якщо б я був правий у сімдесяти п’яти випадках зі ста, то не міг би бажати нічого кращого“ (Теодор Рузвельт). Якщо це був максимум з того, на що міг сподіватися один з видатних людей XX сторіччя, то що можна сказати про нас з Вами?
4.         З самого початку дотримуйтеся доброзичливого тону. „Краплина меду привертає більше мух, ніж цілий галон жовчі“ (Авраам Лінкольн). Якщо Ви сповнені невдоволенням і недоброзичливістю, то ніяка логіка і ніякі аргументи не допоможуть переконати людину.
5.         Примусьте співбесідника з самого початку відповідати позитивно. При бесіді з людиною не варто починати з обговорення тих питань, в котрих Ви з ним маєте розбіжність поглядів. Підкреслюйте з самого початку те, в чому ви є однодумцями. У психологічному відношенні коли людина говорить „ні“, вона не просто вимовляє слово з двох літер. Весь організм настроюється на активну протидію. Коли ж людина відповідає „так“, не відбувається ніякої протидії. Цей метод також називають „методом позитивних відповідей“.
6.         Дайте говорити Вашому співбесіднику. Людина не зверне на Вас уваги, доки не вичерпає запас своїх ідей. Тому вислухайте її терпляче і неупереджено, дайте викласти свої думки. Після цього співбесідник буде готовий вислухати Вас.
7.         Хай Ваш співбесідник вважає, що рішення належить йому. Слід діяти так, щоб співбесідник сам міг зробити відповідні висновки. Приємно вважати, що діємо з власних переконань, за власними рішеннями, що враховуються наші погляди.
8.         Намагайтеся дивитися на речі з точки зору вашого співбесідника. Людина може бути повністю неправа. Але слід спробувати зрозуміти, як це роблять мудрі і терпимі люди. Щоб переконати когось, не викликаючи невдоволення чи образи, слід зрозуміти точку зору співбесідника.
9.         Закликайте до благородніших мотивів. Справжній мотив людина знає сама, не акцентуйте його. Закликайте саме до цих благородних мотивів.
10.      Висловлюйтесь ясніше. Якщо Ваш співбесідник далекий від Вашого фаху, не користуйтеся спеціальними термінами, інакше Вас не зрозуміють.
11.      Драматизуйте свої ідеї, подавайте їх ефектно. Згадаємо, як намагаються переконати нас кожного дня у рекламі, як ефектно подаються аргументи. Варто використовувати подібні прийоми і у переконанні.
Таким чином, переконання – це вплив на працівника з використанням логічних доводів і психологічних прийомів. Вміння переконувати – важлива якість компетентного керівника управлінця.

Немає коментарів:

Дописати коментар