Велику роль у процесі спілкування відіграють емоції, а
саме – здатність учасників комунікації розуміти як свої власні емоційні стани,
так і емоції інших людей, уміння стримувати негативні емоції, володіти собою.
Усе це – невід’ємна складова манери спілкування й комунікативних здібностей
зокрема.
Уміння керувати своїми емоціями, почуттями передбачає:
стримування негативних емоцій, звільнення від негативних рис характеру,
неперенесення власного поганого настрою на партнерів по спілкуванню, дотримання
міри в усьому.
Психологи пропонують дієві способи
управління власними емоціями:
1. Розподіл емоцій – розширення кола емоційних ситуацій, що призводить до зниження інтенсивності вияву окремих емоцій (особливо небажаних).
2.
Зосередження,
концентрація емоцій на чомусь одному, конкретному, що має вирішальне значення в
даній ситуації, на певному стані людини.
3.
Переключення
емоцій, тобто перенесення їх з напружено емоційних ситуацій на нейтральні (в
умовах сильних переживань, стресів).
4.
Формування
позитивних емоцій, таких як любов, довіра, вдячність, адже відомо, що сила
настрою, як правило, наслідується.
Навчитися керувати власними
емоціями в процесі спілкування дуже важливо, адже втрата контролю над власним
емоційним станом здатна призвести до виникнення взаємонапруження між партнерами
по спілкуванню.
Як зазначають психологи, у
людини тільки 10% поведінки, реакцій сприйняття оточуючого світу перебувають у
сфері раціонального, у той час як 90% – у сфері ірраціонального (почуттів,
емоцій тощо).
Тому почуття та емоції в
спілкуванні відіграють досить важливу роль. Непорозуміння між учасниками
спілкування виникають найчастіше тоді, коли їх негативні емоції виходять з-під
контролю.
За матеріалами посібника Логунова
М.М. Соціально-психологічні аспекти управлінської діяльності. – К.: Вид-во
НАДУ, 2006. – 256 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар