Велика роль у налагодженні здорового соціально-психологічного
клімату в колективі і попередженні виникнення конфліктів належить керівникові.
Що повинен знати керівник, щоб налагодити систему
продуктивних взаємовідносин між членами колективу і попереджувати небажані
конфлікти.
По-перше, він повинен володіти організаційними здібностями і професійними компетенціями, ініціативністю, самостійністю у прийнятті рішень, а головне – здатністю до творчого мислення, що особливо актуально у важких, критичних ситуаціях.
По-друге, керівник повинен уміти чітко формулювати найближчі і
перспективні цілі діяльності організації і обирати ефективні шляхи їх
досягнення. У складних ситуаціях – вміти розраховувати вірогідні позитивні і
негативні наслідки тих чи інших конкретних дій.
По-третє. Керівнику бажано також проявляти критичність мислення
при прийнятті рішень у складних ситуаціях, здатність до швидкого контролю за
логікою розвитку подій, швидко і точно
оцінювати обставини і учасників подій.
По-четверте, необхідно стимулювати у членів колективу почуття
взаємодопомоги і доброзичливості у взаємовідносинах.
По-п’яте, керівник повинен виявляти терпимість до різних точок
зору і думок з питань службового і позаслужбового характеру, гнучкість і справедливість
у застосуванні заохочень, санкцій та покарань, підтримувати рівень особистої
незалежності працівників, тобто широту сфери, в межах якої кожен працівник має
можливість діяти і приймати рішення самостійно.
По-шосте, важливим є також здатність керівника у складних
ситуаціях виявляти оперативність, відстоювати перед керівництвом власну току
зору чи позицію своїх підлеглих, а також бути готовим до сприйняття інформації “знизу”.
Немає коментарів:
Дописати коментар