неділя, 11 вересня 2011 р.

Шпаргалка для керівника


Велика роль у налагодженні здорового соціально-психологічного клімату в колективі і попередженні виникнення конфліктів належить керівникові.
Що повинен знати керівник, щоб налагодити систему продуктивних взаємовідносин між членами колективу і попереджувати небажані конфлікти.

По-перше, він повинен володіти організаційними здібностями і професійними компетенціями, ініціативністю, самостійністю у прийнятті рішень, а головне – здатністю до творчого мислення, що особливо актуально у важких, критичних ситуаціях.
По-друге, керівник повинен уміти чітко формулювати найближчі і перспективні цілі діяльності організації і обирати ефективні шляхи їх досягнення. У складних ситуаціях – вміти розраховувати вірогідні позитивні і негативні наслідки тих чи інших конкретних дій.
По-третє. Керівнику бажано також проявляти критичність мислення при прийнятті рішень у складних ситуаціях, здатність до швидкого контролю за логікою розвитку подій,  швидко і точно оцінювати обставини і учасників подій.
По-четверте, необхідно стимулювати у членів колективу почуття взаємодопомоги і доброзичливості у взаємовідносинах.
По-п’яте, керівник повинен виявляти терпимість до різних точок зору і думок з питань службового і позаслужбового характеру, гнучкість і справедливість у застосуванні заохочень, санкцій та покарань, підтримувати рівень особистої незалежності працівників, тобто широту сфери, в межах якої кожен працівник має можливість діяти і приймати рішення самостійно.
По-шосте, важливим є також здатність керівника у складних ситуаціях виявляти оперативність, відстоювати перед керівництвом власну току зору чи позицію своїх підлеглих, а також бути готовим  до сприйняття інформації “знизу”.

Немає коментарів:

Дописати коментар