понеділок, 5 вересня 2011 р.

Основні причини конфліктів в організаціях

  •  Недоліки, пов’язані з виконанням посадових функцій.
  • Недоліки в галузі управління, викликані невмінням розставити людей на робочі місця відповідно з їх кваліфікацією та психологічними особливостями, адмініструванням тощо. 
  •  Недоліки, пов’язні з міжособистісними відносинами у колективі.
В даному разі позитивну роль може відіграти спеціаліст, який володіє певними знаннями в аспектах конфліктології і повинен пройти тренінгові навчання по попередженню та вирішенню питань в конфліктних ситуаціях.
Першочергова профілактика конфлікту пов’язана з психологічною просвітою популяризацією психологічних знань. Співробітники отримують знання про суть конфлікту, його причини, а також про наслідки конфліктів, якщо їх вчасно не запобігти.
У процесі цієї роботи даються рекомендації щодо безконфліктного спілкування, засвоюються правила поведінки в конфліктній ситуації, даються групові та індивідуальні консультації по самопізнанню своєї особистості, її позитивних та негативних якостей, аналізується поведінка співробітників у конфліктній ситуації тощо.
На більш високому рівні профілактики, як правило застосовують активні методи навчання: групова дискусія, ділова гра, рольова гра, психодрама та інші.
Для групи ризику (конфліктних особистостей) організовується психотренінг з культури спілкування. Психокорекційна робота спрямована на заняття негативних станів (стресу, фрустрації), на формування впевненості у своїх цілях.

Немає коментарів:

Дописати коментар