неділя, 4 вересня 2011 р.

Як володіти конфліктною ситуацією

Універсальних методів виходу із конфліктів не існує. Наявність великої кількості причин конфліктів збільшує правомірність їх виникнення. Тому конфліктами потрібно управляти. При ефективному управлінні конфліктами, їх наслідки можуть відігравати позитивну роль, бути функціональними, дієвими в інтересах певної справи і суспільства.
Розглянемо перелік положень щодо регламентації поведінки конфліктуючих сторін і посередника:
·                    
конфліктуючі сторони повинні сприймати посередника як особистість, що є уособленням справедливого вибору;
·                      посередник має бути нейтральною особою;
·                     конфліктуючим сторонам доцільно погодитися з присутністю та використанням його регламентацій при винесенні остаточного рішення;
·                     посередник може бути корисним, якщо він висловлює відповідно погляди кожної із сторін;
·                     основне завдання посередника – це збір інформації та з’ясування проблем, але не прийняття рішення одразу;
·                     якщо залежно від свого службового становища посередник підпорядковується одній або обом конфліктуючим сторонам. То чи в майбутньому це не позначиться на його діях у вирішенні конфлікту;
·                     посередник має прагнути підтримувати кожну із сторін, сприяти інтеграції висловлюваннями сторонами думок і поглядів з обговорюваної проблеми;
·                     посередник повинен допомогти конфліктуючим сторонам піти на поступки одна одній з метою досягнення консенсусу і злагоди.
У разі не вирішення конфліктних ситуацій виникають проблеми, а саме:
·                     конкурентні, непродуктивні відносини між людьми;
·                     відсутнє прагнення до співробітництва та добрих стосунків;
·                   формується уявлення про супротивну сторону, як про ворожу, а своя позиція вважається як суто позитивна;
·            з’являється бажання згорнути або повністю припинити взаємодію з протилежною стороною, що стає перепоною у вирішенні ділових завдань;
·                  формується переконання, що перемога у конфлікті важливіша, ніж вирішення наявної проблеми;
·          залишається відчуття образи, невдоволення, несправедливості         
 Попередити конфлікти можна, знаючи основні групи причин, що їх викликали та завдяки високій культурі особистості – керівника.


Немає коментарів:

Дописати коментар