четвер, 29 вересня 2011 р.

ЗЧИТУЙТЕ У СПІВРОЗМОВНИКА ІНФОРМАЦІЮ


1. Пам’ятайте, що у спілкуванні беруть участь двоє: один – говорить, інший – слухає, причому в ролі слухача кожен повинен виступати по­перемінно.
2. Якщо Вам незрозуміло, про що говорить співрозмовник, дайте йому це відчути – або через постановку додаткових запитань, або через повторення його думки запитанням, чи правильно Ви його зрозуміли.
 3. Будьте фізично уважні. Поверніться обличчям до співрозмовника. Підтримуйте з ним візуальний контакт. Сидіть або стійте на такій відстані від співрозмовника, яка забезпечує зручне спілкування обом. Пам’ятайте: той, хто говорить, хоче спілкуватися з уважним, жвавим співрозмовником, а не з кам’яною стіною.

           4. Зосередьтеся на тому, про що говорить Ваш співрозмовник. Оскіль­ки така увага не може бути тривалою (менше однієї хвилини), слу­хання вимагає свідомої її концентрації. Допомогти сконцентрува­тися на тому, про що говорить співрозмовник, імовірніше за все, до­поможе Ваша фізична увага і мовна активність.
5. Намагайтеся зрозуміти не тільки зміст слів, а і почуття спів­розмовника. Слухайте не лише інформацію, а й розумійте його почуття.
6. Стежте за виразом обличчя Вашого співрозмовника, за тим, як час­то він дивиться на Вас і підтримує з Вами візуальний контакт.
7. Дотримуйтеся схвальної установки щодо свого співрозмовника. Це створить сприятливу атмосферу для спілкування. Чим більше Ваш партнер відчуватиме Ваше схвалення, тим точніше він висловить те, що хо­че сказати.
8. Намагайтеся демонструвати своє розуміння.
9. Відповідайте на прохання відповідними діями. Пам’ятайте, що ду­же часто мета співрозмовника – одержати щось реально відчутне, на­приклад інформацію.

За матеріалами посібника Логунова М.М. Соціально-психологічні аспекти управлінської діяльності. – К.: Вид-во НАДУ, 2006. – 256 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар