неділю, 18 грудня 2011 р.

ТИПОЛОГІЯ ТАЛЕНА ПРОФЕСІЙНИХ ПОЗИЦІЙ ВИКЛАДАЧІВ


Модель I - "Сократ". Це вчитель з репутацією любителя суперечок і дискусій, навмисно їх провокує на заняттях. Йому властиві індивідуалізм, несистематичність в навчальному процесі через постійні конфронтації; учні посилюють захист власних позицій, вчаться їх відстоювати.
Модель II - "Керівник групової дискусії". Головним у навчально-виховному процесі вважає досягнення згоди і встановлення співпраці між учнями, відводячи собі роль посередника, для якого пошук демократичного згоди важливіший за результат дискусії.
         Модель III - "Майстер". Учитель виступає як зразок для наслідування, який підлягає безумовному копіюванню, і перш за все не стільки в навчальному процесі, скільки у ставленні до життя взагалі.
Модель IV - "Генерал". Уникає будь-якої двозначності, підкреслено вимогливий, жорстко домагається слухняності, оскільки вважає, що завжди і у всьому правий, а учень, як армійський новобранець, повинен беззаперечно підкорятися наказам, які віддаються. За даними автора типології, цей стиль більш поширений, ніж всі разом узяті, в педагогічній практиці.
Модель V - "Менеджер". Стиль, що одержав поширення в радикально орієнтованих школах і пов'язаний з атмосферою ефективної діяльності класу, заохоченням їх ініціативи і самостійності. Учитель прагне до обговорення з кожним учнем сенсу розв'язуваної задачі, якісному контролю та оцінки кінцевого результату.
Модель VI - "Тренер". Атмосфера спілкування в класі пронизана духом корпоративності. Учні в даному випадку подібні гравцям однієї команди, де кожен окремо не важливий як індивідуальність, але всі разом вони можуть багато чого. Вчителю відводиться роль натхненника групових зусиль, для якого головне - кінцевий результат, блискучий успіх, перемога.
Модель VII - "Гід". Втілений образ ходячої енциклопедії. Лаконічний, точний, стриманий. Відповіді на всі питання йому відомі заздалегідь, як і самі питання. Технічно бездоганний і саме тому часто відверто нудний.

За матеріалами підручника "Педагогіка і психології вищої школи".

Немає коментарів:

Дописати коментар